El potencial que les xarxes socials tenen en l’actualitat és innegable tant en l’àmbit personal com en el professional. Els usuaris de Facebook es relacionen amb marques, empreses i productes directament, poden obtenir avantatges per comprar directament en el fabricant, però el que més es busca és informació de primera mà.

Milers d’empreses es comuniquen diàriament amb els seus clients a través de les xarxes socials i capten d’altres per mitjà d’elles. Malgrat el seu gran potencial i els beneficis que reporten a la seva estratègia de màrqueting online, són moltes les empreses que encara no es rendeixen al poder dels mitjans socials.

Dins de la gran varietat de xarxes socials que existeixen actualment al mercat, si hi ha una per la qual has d’optar en la teva estratègia de màrqueting online és Facebook.

L’estreta relació de Facebook amb les pimes
Segur que coneixes a grans empreses que tenen la seva pàgina de fans en Facebook amb milers de milions d’usuaris. Doncs bé, no solament les grans empreses opten per tenir una pàgina oficial en Facebook. Cada vegada són més les pimes i els autònoms que decideixen donar-se a conèixer a través del gegant creat per Mark Zuckerberg i, si no ho creïs, les xifres parlen per si soles.

Segons un recent estudi elaborat a Espanya, més de 45 milions de negocis de caràcter local (entre grans empreses, pimes i autònoms) tenen presència en Facebook. Però aquesta impressionant dada no és l’únic, ja que aquesta presència massiva de les empreses espanyoles en Facebook es veu recolzada per més del 80 % dels usuaris espanyols registrats en aquesta xarxa social. És a dir, més del 80 % dels usuaris espanyols de Facebook confessa estar connectat amb una o diverses empreses i interactuar amb elles.

Que el 80 % dels usuaris tingui contacte amb empreses a través de Facebook és una dada rellevant, però la seva rellevància és major quan es diu que són 13 milions d’espanyols els que dia després de dia es connecten al seu compte de Facebook i mostren interès pel que les marques han d’explicar-los. Aquestes dades no fan més que reafirmar la importància de comptar amb una bona presència online i amb un bon community manager que t’ajudi a dur a terme aquesta estratègia correctament. Això sí, cal recordar que l’estratègia plantejada en xarxes socials ha de formar part d’un pla de màrqueting online predefinit en el qual tots els elements vagin en la mateixa adreça.

Les millores de Facebook pensant en les empreses
Facebook, coneixedor del potencial que les empreses tenen a la seva xarxa social, tracta de fer que aquestes arribin millor al seu públic, però sense que això resulti molest per als usuaris.

En el seu afany per facilitar la interacció dels seus membres, són moltes les novetats que Facebook ha presentat per ajudar a pimes i autònoms a millorar la seva comunicació amb els usuaris:

La xarxa social s’ha adaptat per permetre l’accés des dels dispositius mòbils.

S’ha creat un botó que és una trucada a l’acció. Amb aquest botó es pot comprar des de la web o contactar amb l’empresa directament.

L’opció d’enviar missatges privats a les pàgines de Facebook ja és també una realitat. Amb ella es pretén millorar la comunicació i que aquesta sigui bidireccional i més fluïda.

S’han creat més seccions en les quals l’empresa podrà oferir més informació als usuaris que ho desitgin.

Aquests són solament alguns dels canvis amb els quals Facebook pretén aplanar el camí de les empreses a la seva xarxa social.

Imatge: Pixabay

Si ho necessites podem ajudar-te amb els nostres serveis personalitzats.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
×
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!