En comerç tradicional ens trobem que les normes comercials de pobles o barris no permeten una invasió de l’espai públic. No podem posar fora de l’establiment objectes que puguin molestar els vianants, però aquest és el repte. Treu el teu comerç al carrer!.

Òbviament disposem de les xarxes socials per a mostrar el nostre estoc o estil, només que no sempre arribem als nostres potencials clients, moltes vegades es converteixen en trets al cel que no arriben a impactar en l’objectiu fixat.

Aparadors, publicitat en mitjans tradicionals ja no són tan efectius com antany, però no oblidem que tenen el seu mercat i si el nostre client objectiu està en aquest mercat no hem de menysprear cap mitjà sense valorar els resultats.

En grans ciutats els mitjans tradicionals com la ràdio o la premsa pot suposar un desemborsament important i el problema és el mateix que en les xarxes socials, arribem a més públic però no podem segmentar adequadament el públic al qual arribem. El nostre aparador es torna un dels punts d’informació més important.

El problema, sovint, és que ens limitem a omplir aquest espai (moltes vegades amb molt de gust) de productes i no aconseguim focalitzar la mirada del que passeja. Incús és possible abarrotar tant que distraguem cap a un punt que no acaba d’interessar-nos.

Recordem aquells aparadors de Mango que es limitaven a mostrar un aparador amb parets negres en les quals només es posava un maniquí simple amb una samarreta blanca amb el logo en el pit. Personalment m’he arribat a parar davant del mateix, sense ser target, només per a comprendre què és el que venien… Simplement la marca, sense més.

Els clients objectius se sentien atrets cap a l’interior de la botiga per a conèixer les novetats de l’empresa i d’aquesta manera els venedors estaven en disposició avantatjosa per a fer que la venda es dugués a terme. Sense competència que molestés els sentits dels clients, els tenien ben “agafats””.

De fet en aquest mateix instant podem observar la home page d’aquesta marca que es mostra el més simple possible fent que vulguis entrar a veure què conté el seu mostrari actual.

Treu el teu comerç al carrer. Home Page de Mango

I encara que l’aparador és una gran eina per a donar a conèixer el que podem fer pels nostres clients hem de tenir en compte que aquest client ha de passar per la porta del nostre establiment i d’aquesta manera poder disposar de cert avantatge.

Arribats a aquest punt hem de pensar que la ubicació és el millor punt al nostre favor, si el client passeja per una zona en concret tenim una oportunitat d’atreure’l al nostre producte o servei. Tinguem en compte que moltes empreses de reformes, per exemple, han posat “botigues” a peu de carrer per a mostrar el que poden fer i no esperar que els clients busquin “paletes al meu poble” en les pàgines grogues o cridant als “pelochos”.

Molts usuaris (clients potencials) que tenen molt criteri i poc temps per a invertir en cerques profundes prefereixen la cerca de professionals a través del mateix Google Maps i aquesta si que és una eina poderosa per a donar a conèixer el nostre establiment i producte. És una gran eina que a penes usen uns pocs amb habilitat suficient.

Allunyant-los del món digital i tornant al punt de venda; i de nou tornant als aparadors abarrotats.

Si fem un pas enrere i observem atentament podrem comprendre que per exemple instal·lant un televisor o monitor d’ordinador podem oferir molt més producte en menys espai, sense necessitat de atestar-lo, avui dia podem trobar televisors intel·ligents (smart TV) per uns pocs euros, no necessitem un equip d’última generació, amb que disposi de la capacitat de connectar-se inalámbricament a un altre equip és suficient i en ell podem mostrar des de la nostra web fins a muntatges de fotografies o vídeos que moltes vegades podrem obtenir dels nostres proveïdors. Certament és necessari disposar d’algunes capacitats tècniques, però no crec que l’aprenentatge sigui un objectiu inassequible per a un comerciant autònom.

En l’actualitat amb un smert TV de menys de 300€ podem disposar d’una gran eina que podem ajustar en tot moment des del nostre telèfon intel·ligent. Òbviament el treball serà més complet si disposem d’una web moderna i dinàmica, però fins i tot podem mostrar les últimes publicacions del nostre Instagram i segur que per a més d’un client és molt més atractiu que un aparador saturat de producte.

Imatge destacada en Shutterstock per Tupungato

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Call Now Button
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!
Powered by
%d bloggers like this: