Tot sovint ens espanta poder crear coses noves en entorns publicitaris. La publicitat la veiem com un espai en el qual ens pensem que els nostres clients volen veure sempre el mateix i que arriscar-se pot significar perdre el seguiment.

SI bé és cert que en l’actualitat a cada casa podem trobar un centenar de canals de televisió, si li afegim les plataformes a Internet, veurem que la quantitat d’informació que arriba a l’usuari és una passada. Per una altra banda sentim que les nostres comunicacions empresarials passen sense pena ni gloria i que no arribem als nostres usuaris.

Òbviament podem culpar a les xarxes socials que limiten el nostre abast a l’hora d’ensenyar les nostres publicacions als clients objectiu, si bé en par és cert una altra part passa simplement per què no som capaços de fer coses que sorprenguin i agradin.

Un dia fem una publicació diferent, veiem que tenim un abast ampli i fins i tot unes quantes interaccions, això ens agrada prou i comencen a repetir estil i forma. No ens atrevim a canviar que ha tingut tant d’èxit i a poc a poc anem perdent “engagement” i de la mateixa manera anem perdent la paciència. Com pot ser això?

Doncs simplement perquè els que ho veuen s’avorreixen de rebre sempre el mateix, ja no distingeixen el que és una novetat o un refregit de continguts, el nou de l’antic. Ens tornem en avorrits i prescindibles. Cal tenir en compte que cada persona rep una quantitat de publicitat tan brutal que arribem a desenvolupar una capacitat automàtica de desconnectar del que no ens sorprèn.

Voldríem mostrar-vos un parell d’anuncis que s’han atrevit a fer alguna cosa diferent, tot i que són d’un estil similar i que s’anirà copiant. És molt probable que quan els creatius els van ensenyar als seus clients algú s’hi a posar les mans al cap o simplement se li va escapar un… “T’has tornat boig

És l’aventatge de les agències creatives, són capaços de fer coses noves sense estar contaminats de la marca i l’entorn de manera que poden oferir coses noves i atrevides sense despentinar-se.

 

Segurament, ara només cal que hi pensem. Estem fent una bona gestió creativa de la nostra comunicació? O simplement esperem que els nostres clients siguin tan fidels que consumeixin les nostres publicacions sense pensar-ho massa.

Referències externes:

El comercio, la publicidad y contenidos que necesitan los clientes. Contenido publicitario.

Imatge: ShutterStock

Referències internes:

Branding, imatge corporativa.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
×
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!