Parlem de màrqueting… Aquesta paraula maleïda que molts clients odien (sobretot per que no comprenen el que és) acostumem a dir marketing a moltes coses, però moltes d’elles són sense la deguda comprensió del concepte.

En general s’associa aquest concepte al de la persuasió, i aquest context és el que ha calat en la població de compradors. Personalment penso que és aquest concepte associat al marketing el més equivocat ja que si volem alinear-lo a alguna cosa hauríem de fer-ho a la venda més que a l’estratègia.

Hem de considerar el marketing com l’estratègia que durem a terme per a donar a conèixer el producte, col·locar-lo en el punt de venda (merchandising) i les accions necessàries (tècniques i socials) per a posar aquest producte a la venda i facilitar la compra per part del client.

Tenim molt clar que per a poder vendre un producte aquest ha d’estar en el punt de venda, posat de manera adequada perquè guanyi notorietat i quedi a l’abast de les persones. El que moltes vegades no tenim en compte que en marketing el que es pretén és que el client entri en l’establiment, fins i tot abans que sàpiga quins productes es trobarà.

Òbviament la nostra botiga o exposició deu poder cridar l’atenció al transeünt. És per això que una de les premisses de comerç és la ubicació de l’establiment.

De manera que si col·loquem el nostre comerç en un punt de pas de transeünts haurem d’invertir menys en publicitat per a aconseguir que les persones s’acostin. La disposició del nostre aparador pot provocar reaccions i serà gràcies a elles (si les orientem de manera correcta) que aconseguirem acostar-nos a l’establiment. I si el nostre aparador crida l’atenció cap al contingut més que a l’acumulació probablement el client (o possible client) entre dins per a poder conèixer millor el producte i puguem posar en marxa les nostres tècniques de venda.

Amb tot això dit podem passar a la definició del concepte del marketing .

Es tracta de la disciplina dedicada a l’anàlisi del comportament dels mercats i dels consumidors. El marketing analitza la gestió comercial de les empreses amb l’objectiu de captar, retenir i fidelitzar als clients a través de la satisfacció de les seves necessitats.

Els especialistes en marketing solen centrar les seves activitats en el conjunt de les Quatre P: Producte, Preu, Plaça (distribució) i Publicitat (promoció). El marketing apel·la a diferents tècniques i metodologies amb la intenció de conquistar el mercat i aconseguir altres objectius propis d’una companyia comercial.

Si fem un resum concret i clar direm que:

El marketing ha estat inventat per a satisfer les necessitats del mercat a canvi de benefici per a les empreses que se serveixen d’ella per a desenvolupar-se. És una eina que sense cap dubte és estrictament necessària per a aconseguir l’èxit en els mercats.

És per tot això que hem de deixar de pensar que el marketing és una estratègia de persuasió ja que en absolut es tracta d’això, considerarem moltes tècniques abans de la persuasió ja que en realitat la ubicació o posicionament del comerç serà més rellevant i aquest (el posicionament) és molt més necessari.

Quan parlem de posicionament no ens referim simplement en la ubicació física del comerç ja que per molt ben situats geogràficament que ens trobem si no som capaços d’atreure tampoc tindrem buit en la memòria del client per a trobar-nos quan ens necessiti.

D’altra banda la fidelització del client és el que veritablement ens farà tenir més beneficis; ja que, proporcionalment, és menys costós fidelitzar un client que ja hem d’aconseguir un de nou. Les grans corporacions inverteixen ingents quantitats de diners en captació de nous clients confiant la fidelització a la política de preus baixos i encara que pot considerar-se un error tinguem en compte que les empreses d’aquests sectors se centren en grans comunitats tant físiques com digitals, per la qual cosa l’arribada de nous clients és molt senzill.

Quan un comerç o grup d’ells prefereix intercanviar l’estacionalitat per continuïtat ha de lluitar per millorar el màxim possible per millorar l’experiència del client, no només en polítiques de preus. Una bona atenció al client, empàtica i eficient ens proporcionarà millor retorn (almenys menys costós) que tota la publicitat necessària per a aconseguir un de nou.

Hem de tenir en compte que grans Centres Comercials centren les seves potències en la varietat i exclusivitat pel que incorporen empreses d’oci exclusiu i variat (petites sales de cinema amb molta oferta) restaurants de menjar ràpid (i aparentment econòmica) sense comptar amb tot l’esforç que dediquen perquè l’usuari una vegada entre en l’establiment oblidi el pas del temps fins i tot les sensacions de l’exterior.

Si mirem les empreses digitals (Amazon o unes altres) quan entres en els seus web, emmagatzemen tot el que visites en les seves pàgines proporcionant idees perquè vegis altres productes de la mateixa sèrie. Al mateix temps que usen eines de seguiment perquè quan no estiguis en els seus espais el que trobis és la seva publicitat. Per exemple busquem una impressora en Amazon que ens interessa, tot seguit entrem en Facebook per a distreure’ns i aquesta impressora o altres similars apareixen immediatament en la zona publicitària…. Però ull que si llegirem una notícia en un periòdic digital trobem la mateixa publicitat en les seves zones destinades a aquest efecte.

Imatge destacada a Shutterstock per EtiAmmos

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Call Now Button
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!
Powered by