Comencem explicant els conceptes un a un.

Social Media: Professionals multi-entorn.

Les persones que ens dediquem al “social media” ens considerem professionals amb coneixements variats.

Som persones que arrenquem el nostre coneixement inicial en els entorns del màrqueting i que es desenvolupa cap a les comunicacions empresarials i comercials.

Si generalitzem una mica veurem que són persones que es dediquen a mostrar els beneficis de productes i/o marques i intentar que els usuaris, clients potencials o reals segueixin consumint els productes.

Acostumen a mostrar una visió molt més completa del producte, de manera que s’intenta aconseguir que l’experiència de l’usuari vagi més enllà de la raó principal per la qual s’ha adquirit aquest producte.

En l’actualitat els consumidors són capaços de trobar les respostes a les seves inquietuds, els cercadors d’Internet són més eficients i ofereixen resultats després d’aprendre els costums dels usuaris.

Al mateix temps que arriben a poder oferir productes més ajustats a les necessitats per molt bones que siguin les accions de SEO.

En l’actualitat a més de les estratègies de posicionament orgànic hem d’aprendre a treballar les que es denominen “social SEO” ja que d’aquesta manera les cerques fan servir el llenguatge de l’usuari o la comunitat en lloc de les del programador de les web.

Pot ser que es confongui a un Social Media amb un Community Manager i en realitat les funcions de vegades semblen diluir-se. Hem de tenir en compte que un community manager és un agent tàctic, a peu de trinxera i que és capaç de desembolicar-se fins i tot en les circumstàncies més adverses. El seu treball no sempre és publicar missatges agradables, sovint es tracta de combatre trolls o comentaris desafortunats.

El Social Media és un estratega, normalment es troba en la rereguarda prenent mesures i avançant accions per ajudar al community manager amb més i millors continguts o simplement proporcionant les eines que precisa.

Enginyeria Social: Cibercriminals molt hàbils.

Enginyeria social és el fet de manipular a les persones perquè realitzin una acció específica en benefici de l’atacant. És una modalitat d’estafa i a més de denunciable és bastant complicada de detectar per l’usuari..

Però l’Enginyeria social va molt més allà del simple frau, doncs moltes l’objectiu no és obtenir un benefici pròpiament, més aviat es tracta d’aconseguir una posició dominant cap a la presa de decisions i anar aproximant la capacitat cap a un objectiu més gran i que per si mateix serái complicat que un usuari pugui caure en l’estafa o l’adquisició de productes (digitals o físics) que no van a cobrir les promeses fetes.

Òbviament són accions que encara que no siguin fraudulentes en els seus inicis porten a tal nivell de confusió de l’usuari que acaba caient solament en l’error.

L’enginyeria social es basa en tècniques relacionades amb les nostres accions socials diàries. A causa de la manera d’actuar de les persones s’assumeixen rols d’actuació que poden crear el brou de cultiu per a aquests desangelats.,

Les armes dels estafadores són diverses i entre elles podem trobar.

  •  Adoptar una personalitat d’importància; directors, organitzadors o polítics.
  •  Proposar accions amb recompenses suculentes com a promocions legítimes que són complicades d’obtenir directament.
  •  Aparentar o fins i tot tenir presència en esdeveniments importants que puguin donar suport al missatge que ens fan arribar.
  •  Ofuscar adreces web fraudulentes amb eines d’escurçament perquè vegem el que volen (com els intents de phishing de correu electrònic)
  • Com en la majoria d’accions fraudulentes s’acostuma a generar una sensació d’urgència, les accions o les realitzem ara mateix o anem a perdre l’oportunitat.

Aquestes accions no necessàriament se centren en els missatges de correu electrònic, de fet són més eficients si es realitzen des de perfils en xarxes socials, ja que en adoptar la personalitat d’una persona important per a nosaltres sentirem amb relativament poc temps que som afavorits per aquesta personalitat i que per tant som els beneficiaris d’un pla molt avantatjós.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
×
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!