Molts cops quan contractem a un especialista perquè ens ajudi a dissenyar un logotip ens conformem amb que ens posin un dibuixet i unes lletres que combinin. És un error molt comú ja que per sobre de tot ens preocupem per l’import a invertir en aquesta acció. Branding mal entès que disfressem d’estalvi.

No tenim en compte que invertir en imatge corporativa de la nostra empresa és una de les coses més importants a tenir en compte. L’aspecte, els colors i les formes o proporcións poden generar una bona sensació en els nostres visitants o per contra podem deixar mal gust fins i tot abans de començar.

L’error més comú es troba que pensem que ningú pot comprendre el que és o el que significa la nostra empresa, ningú més que nosaltres pot ser capaç de comprendre les implicacions de la marca i per tant no volem una intromissió en el nostre estil, ens limitem a contractar a un dibuixant i ens oblidem de les tasques d’imatge de marca en conjunt.

Si tenim en compte el que fan les grans corporacions comprendrem en el que estem equivocats. Els cedeixen aquest control a equips de persones especialitzades en branding (com la majoria de les accions que afecten a les decisions importants) i servint tota la informació que necessiten perquè puguin fer el millor de treballs.

Hem vist pel·lícules en les quals agències de publicitat rebreguen als seus creatius per obtenir el “art” ideal per a una nova campanya, es juguen grans quantitats de diners en comissions i competeixen entre elles arrencant-se les entranyes si és necessari. El que no mostren (més enllà del procés creatiu) el procés de comprensió de la campanya o de pre-documentació necessari abans d’arribar a lliurar els treballs als creatius.

Quan parlem de branding o imatge de marca no ens referim als logotips d’una empresa o comerç. És aplicable tant a marques personals com a empresarials ja que ens trobem en un moment en què les diferències es desdibuixen.

En l’actualitat la presència de influencers és més important que la de les mateixes marques. Sobretot per que aquests influencers són persones i tenim les nostres ments entrenades per simpatitzar més amb persones que amb ens abstractes. Som capaços d’acceptar un suggeriment d’una persona abans que d’una marca, arribem a pensar que una recomanació personal no és publicitat i que ho fan per que els agrada el producte i no perquè els han contractat per acostar-los més a un nínxol de mercat.

Quan es dissenya un logotip hem de fer-nos moltes preguntes i la resposta a aquestes qüestions són les que van a originar un resultat o un altre.

Òbviament sempre podem acudir a aquestes web que ens fan un disseny estandarditzat i que ens cobraran uns pocs euros pel treball, solament que aquests no ens van a proporcionar un manual d’aplicacions en el qual ens expliqui exactament quins colors han usat o les proporcions que hem de tenir en les variants del nostre logotip. No hem d’oblidar que no és el mateix una aplicació en una web, en la retolació d’una furgoneta o en el paper de carta de l’empresa.

El que hauria de ser “sagrat” és que una vegada tenim un logotip viable hem d’aplicar-ho de la mateixa manera (o les seves variants) en tots els llocs que anem a mostrar-ho.

Aquesta mateixa setmana escriurem una entrada en la qual mostrarem aquestes preguntes i respostes que han de contenir el nostre briefing i que van a generar el resultat que es mereix el nostre negoci.

Si et cal ajuda no dubtis en contactar i nosaltres t’ho expliquem amb detall

imatge de ShutterStock

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
×
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!