Avui m’ha sorprès la notícia en a Catalunya Ràdio que comentava un concurs literari que s’ha dut a terme a la Catalunya Nord i Andorra. Normalment els col·legis i instituts encara que disposen de moltes opcions de noves tecnologies no acostuma a usar-se com a eina de desenvolupament i menys en llengua o literatura. La tecnología avança a les aules.

Us enganxo la noticia:

;

De segur que quan es feien els primers passos per a organitzar el concurs devien sortir opinions contràries, i és d’agrair que fossin valents i ho portessin a termini.

Els xavals han tingut l’oportunitat de participar en el concurs des dels seus smartphone i pel que sembla la participació no ha estat gens malament.

Entenc que és relativament fàcil fer participar els estudiants donat que sortir de la rutina pot animar a més d’un a jugar, però portar idees innovadores al comerç topa de front amb costums massa arrelades i que de mica en mica podem anar eliminant si fem servir eines de gamificació barrejant-ho amb idees que acostin cap l’exclusivitat que cerquen alguns clients.

Pot ser que pensis que fer jugar als teus clients no és la comesa que et correspon, de fet ets un comerç i no un “chiquipark”. Res més lluny de la realitat actual.

Has d’aconseguir que l’experiència del teu client en visitar el teu establiment sigui única i d’aquesta manera que puguis romandre en la memòria d’aquest client i que torni una vegada i una altra.

Òbviament pots bolcar-te a ser el més barat i òbviament això és un plus, ja que sempre seràs “el de les gangues” Però t’asseguro que amb el temps els clients trobaran un més barat o que per un preu similar però que els aporti altres valors afegits.

També és cert que dur a terme alguns experiments pot ser costós, però el més car és perdre clients o no fer les coses correctament.

Sempre pots acudir a la teva associació de comerciants i que siguin ells el que t’ajudin a posar-ho en marxa. Segur que disposen de tècnics o recursos per a investigar i encara que en realitat hagis de compartir aquesta tecnologia amb altres comerços però no tot ha de ser al mateix temps, fer-ho per fases o temporades pot ser interessant.

Clar que tot requereix una inversió, d’alguna manera tindrà un cost. No ha de ser diners, ja que pot ser que molta de la inversió es pugui fer amb capital humà.

Imatge destacada a ShutterStock Per Syda Productions

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
×
Et cal que en parlem ara mateix?

ESCRIU-NOS!